2013 – året som gör skillnad?

IMGP0426

Ja, det önskar vi såklart. Ett uppiggande tecken i den riktningen är intervjun idag i Veckans Affärers nyhetsbrev på nätet med David Sandström, vd för DDB, Sveriges största reklambyrå. ”Vi konsumerar för mycket”, säger han där. Inte precis ett budskap man är van att höra från reklambranschens företrädare.

Men han menar högst seriöst att hållbarhet är framtiden. Att trenden i denna riktning är här för att stanna och kräver förändringar som det nu är dags att på allvar ta itu med. ”Volym är grundbulten för många konsumentföretags affär. Men tittar man på vart samhället är på väg så ser vi tydliga strömningar bort från masskonsumtion och slit-och-släng”, säger han vidare i intervjun. Vi kan bara hålla med. Läs hela artikeln här!

Det här inlägget postades i Från styling till sustainism och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s