Segrande klassiker

Det är inte bara vi som gillar klassiker – kvalitet som håller för både ögats och tidens slitage. Till och med i reklamsammanhang vinner de. Ett guldägg i den årliga tävlingen med samma namn tilldelades igår NK:s kampanj ”Blivande klassiker”, skapad av Garbergs med ambitionen att betona hållbarhet. I kampanjen ingick även en utställning där äldre NK-plagg och accessoarer samlats in från allmänheten och ställts ut tillsammans med dagens produkter med framtida klassiker-potential. Juryn premierade kampanjen med bland annat följande motivering:

”Hur förvaltar man ett ärevördigt gammalt varumärke utan att det blir dammigt? Jo, i skärningspunkten mellan det som intresserar och attraherar bägge parter; ursprung, kvalitet och värde!”

Och nu blir det reklam! 

Det här inlägget postades i En bra sak/A good thing och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s