Andra bullar

Nya berättelser ersätter inte de gamla men i H&M:s fall visar registreringen av det än så länge hemliga varumärket ”& Other Stories” att företaget tänker både nytt och bättre. En rätt rejäl kvalitetshöjning i både material och skrädderi kom redan i och med lanseringen av Cos och det nya märket sägs även det vara lite bättre och lite dyrare än ordinarie sortiment. Uppenbart har H&M insett att nya konsumentpreferenser om hållbarhet och kvalitet hotar affärsidéer som står för det motsatta. De nya butikerna öppnar i flera europeiska länder nästa vår och ”& Other Stories” har registrerats world wide för kläder, hårvårdsprodukter, sängkläder, bordsdukar (!) och sportartiklar.

Det här inlägget postades i En bra sak/A good thing, Konsumentmakt/ Consumer power och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s