Design är mer än ett konkurrensmedel!

Läs min och Susannes artikel i dagens SvD Kultur, med samma rubrik som ovan. Med utgångspunkt från en krönika av Ingvar von Malmborg för några veckor sen hävdar vi att design måste ses inte bara ur företagens utan också ur konsumenternas/brukarnas/medborgarnas perspektiv. Annars blir inte designens betydelse som samhällsfenomen begriplig. Läs hela artikeln här.

Det här inlägget postades i Från styling till sustainism, Mediaklipp/ Media clippings och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s