Pressklipp: ”Mer klarsynta än många predikanter”

”Journalisterna Ingrid Sommar och Susanne Helgeson är mer klarsynta än många predikanter”, konstaterar ledar- och kulturskribenten Håkan Arenius i en ledarkrönika i tidningen Dagen den 22 februari. ”Vi kan ju inte leva utan saker” är rubriken och med utgångspunkt från bland annat Köp dig fri! för skribenten fram många ståndpunkter som vi helhjärtat  instämmer i.

Bland annat skriver han att ju ”mer jag vet om det jag köper, desto troligare är det att jag blir nöjd. Om jag vet att varan är tillverkad med minimal påverkan på miljön av fria arbetare med rimliga löner i bra lokaler, så har jag en berättelse att dela som höjer varans värde. Då kan jag också vara beredd att betala dess faktiska pris.” Läs hela krönikan genom att klicka på länken ovan.

Det här inlägget postades i Mediaklipp/ Media clippings och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

